Resultaten

Jammer genoeg zijn niet alle moties van de ChristenUnie Alkmaar aangenomen/uitgevoerd in de afgelopen periode. Zo hebben wij onder andere het college verzocht om:

• Motie Wijs 'Hotspots' aan in Alkmaar
    Veel Alkmaarders zoeken met warm weer verkoeling op in Open Water. Denk aan het zwemmen bij het bolwerk bijvoorbeeld Wij willen dat op een aantal plekken ook het water wordt gecontroleerd op bacteriën zodat er veilig gezwommen kan worden. Jammer genoeg vinden andere partijen in de Gemeenteraad dat dit niet nodig is.

• Motie Eerlijker prijs voor een 2e parkeervergunning
    De parkeerdruk in sommige wijken is enorm hoog en er zijn al wachtlijsten in deze wijken. Maar de kosten voor een 2e parkeervergunning zijn hetzelfde als voor één auto. Het zou eerlijker zijn in de toekomst voldoende parkeerruimte te borgen voor (toekomstige bewoners die slechts één auto in de wijk willen parkeren. Daarnaast staat meer blik op straat haaks op het verbeteren van de leefbaarheid en veiligheid in de wijken. Wij willen daarom een invoering van een hoger tarief voor de tweede parkeervergunning.

• Motie Aanpassing openingstijden parkeergarage Karperton
    In de parkeergarage Karperton vinden vaker geweldincidenten plaats. Vaak wordt er in deze parkeergarage door niet bezoekersparkeerders rondgehangen, gevochten en gedeald. Wij hebben verzocht om ieder geval de openingstijden voor deze parkeergarage te zetten op maximaal 20:00 door de weeks en 22:00 in het weekend. In onze bijdrage hebben wij ook gevraagd om maatregelen voor het niet toelaten van niet bezoekersparkeerders. Zodat alleen parkeerbezoekers toegang hebben.

• Motie AZC robobonsweg weer (langer) open stellen
    Het COA heeft verzocht (meerdere malen) om langer gebruik te kunnen maken van het AZC aan de Robobonsweg. Wij hebben verzocht om de bestuursovereenkomst te verlengen met het COA. Meerdere partijen (meerderheid) willden dit jammer genoeg niet. Voor ons echt een teleurstelling, wij vinden dat we een gastvrije gemeenten dienen te zijn.