πŸ³οΈβ€πŸŒˆDe Alkmaarse ChristenUnie wenst iedereen een mooie, gezellige, saamhorige en feestelijke Alkmaar Pride! πŸ³οΈβ€πŸŒˆ

AlkmaarPride.jpg
Door ChristenUnie Alkmaar op 21 mei 2022 om 09:44

Aan het begin van de Prideweek zijn we trots, blij en gelukkig dat we hier kunnen en mogen zijn zoals we zijn, maar tegelijk realiseren we ons ook dat het nog steeds niet vanzelfsprekend is dat iedereen geaccepteerd wordt.

Pride is een feest van acceptatie, tolerantie, liefde en waardering voor ieder mens, ongeacht zijn genderidentiteit, seksuele voorkeur of overtuiging. Een groot goed en belangrijk om stil te blijven staan bij het gebrek aan acceptatie dat er nog steeds bestaat voor de LHBT+ community.

We komen soms in gesprekken de mening tegen dat alle christenen per definitie anti-LHBT+ zijn. Niets is minder waar! Als er iets is dat de Bijbelse Jezus ons vertelde dan is het dat ALLE mensen evenwaardig zijn en liefde voor de mensen om ons heen het fundament is van een hechte samenleving. We juichen de liefde tussen mensen toe, zien met genegenheid naar liefdevolle gezinnen (man-man, vrouw-vrouw of man-vrouw, zonder onderscheid) en wensen iedereen het grote geluk dat een liefdevolle relatie is.

In onze ogen is ieder mens een kind van God en daarom perfect, en we hopen dat de liefde, wederzijds respect, openheid en tolerantie die tijdens Pride gevoeld en ervaren wordt door de hele samenleving heen een voorbeeld mag zijn. Niet alleen deze week, maar altijd. Liefde, respect en tolerantie… wat een prachtige begrippen om te vieren en blijvend onder de aandacht te houden!
πŸ™πŸ»πŸ³οΈβ€πŸŒˆπŸ³οΈβ€πŸŒˆπŸ’™