samenrechtdoen.jpg
Door ChristenUnie Alkmaar op 18 december 2021 om 18:13

De ChristenUnie Alkmaar presenteer vandaag zijn verkiezingsprogramma met hele concrete voorstellen. Het programma legt de focus om de gemeente Alkmaar samen eerlijker, rechtvaardiger en duurzamer te maken.

Zo willen we dat er 5 jaar voor de einddatum van het erfpacht duidelijkheid komt voor huiseigenaren. Anders verschuift de termijn waarop de betaling start. Ook willen we , met veel concrete punten, ons inzetten voor een duurzame en veilige leefomgeving.  ‘We willen de komende periode veel meer inzetten op de leefbaarheid en veiligheid in de gemeente. We willen dat er meer aandacht komt voor veiligheid rond scholen, voor echte fiets- en voetgangersvriendelijke inrichting van de stad.  Zo willen we meer fietsstraten komen waar de auto ‘te gast’ is, zoals de Jan van Scorelkade, de Westerweg en de Herenweg. Kunnen we ook gelijk de verzinkbare paal bij de Herenweg weghalen die nu alleen maar voor extra  verkeersbewegingen zorgt.’ Aldus Erik Regterschot, kandidaat nummer 3 tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Daarnaast willen wij dat er specifiek kinderarmoede beleid en ouderenbeleid wordt opgemaakt, dat er een nachttrein tussen Alkmaar en Amsterdam komt en willen we meer groen in plaats van stenen. We zetten in op onder andere het realiseren van minimaal 6 schoolpleinen die vergroend worden per jaar in plaats van het huidig plan van maximaal 2 per jaar.

Lijsttrekker Ronald van Veen: 'Ons programma is heel concreet. Duidelijke punten waar wij ons hard voor gaan maken. We hebben belangrijke opgaves voor ons liggen de komende jaren. We willen met onze punten en met onze inwoners Samen Recht Doen aan alle belangrijke opgaves’.

Wij brengen deze keer een beknopte en een volledige programma naar buiten. Deze zijn te vinden via het tabblad ‘verkiezingsprogramma 2022’.