Werkbezoek bij Stichting Present Alkmaar

Raadslid Ronald van Veen
Door Ronald van Veen op 7 januari 2021 om 16:05

Werkbezoek bij Stichting Present Alkmaar

Vandaag waren de Alkmaarse fractievoorzitters van de ChristenUnie en het CDA op werkbezoek (digitaal) bij stichting Present Alkmaar. We werden ontvangen door Liesbeth van Gool en Mieke Johnson van de stichting.

Het was goed om elkaar op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen en elkaar te ontmoeten.
Stichting Present richt zich op het verlenen van praktische hulp in situaties waar het ontbreekt aan geld, contacten en gezondheid om het zelf op te lossen. Vrijwilligersgroepen worden ingezet in zeer uiteenlopende situaties.
De klussen zijn divers: van het opruimen van tuinen tot het behangen van slaapkamers, van het leggen van laminaatvloeren tot het schilderen van kozijnen en deuren, van boodschappenhulp tot het uitlaten van honden. Het vrijwilligerswerk wordt gedaan door groepen vrijwilligers die komen van bedrijven, serviceclubs, scholen, kerken of andere organisaties. Maar sinds de Corona uitbraak ook veel individuele aanmeldingen.
In de projecten ontstaan echte ontmoetingen tussen mensen die elkaar normaal niet zouden tegenkomen. De impact van deze ervaring werkt verbindend, verbredend en zet in beweging om naar anderen om te zien.
Stichting Present wil graag, net als de ChristenUnie Alkmaar, Alkmaar verbinden. Vrijwilligerswerk brengt mensen met elkaar in contact. Het verbindt mensen die anders misschien niet direct bij elkaar waren gekomen
Onze complimenten en respect gaan uit naar Stichting Present en alle vrijwilligers! Een waardevol initiatief.